Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Jakten på en mördare

Av Mikael Johansson - 12 maj 2009 09:09

Tobias Barkman har under flera år följt Per-Åke Åkesson under hans arbete med att lösa mord begångna i nordöstra Skåne. Om man får tro boken har nämnde Åkesson löst i princip alla mord som kommit upp under hans ledning. Han har haft en handfull duktiga medhjälpare också.

Det som jag tycker är skrämmande efter att ha streckläst nämnda bok, är att det finns så många farliga och sjuka människor i vår absoluta närhet. Givetvis visste jag detta tidigare, men denna bok gör oss uppmärksamma på det ytterliggare. Brrrr!!! <<<Rysning. Boken rekommenderas starkt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Johansson - 25 juli 2009 23:50

......skrev detta på sin Facebooksida (som han inte själv skapat, utan en resenär som tyckte att han skulle uppskattas för sin proffsighet), och mannen bör bli nästa svenska "President"!!!   "ETT ÖGA SOM SER OCH ETT HJÄRTA SOM BRYR SIG!Att ha ett öga...

Av Mikael Johansson - 7 juli 2009 01:47

Som jag skrivit tidigare har jag nu inga "barn" längre. Det låter ju grymt, men de är i tonåren nu och givetvis inget illa menat. Men 19,17 och 13 år  är de nu och tiden går fort. Snart är man väl farfar......morfar kan jag aldrig bli.....Om nu mina ...

Av Mikael Johansson - 28 juni 2009 12:27

..........................och in kom tonåringarna.   Idag fyller minstingen Olle 13 år!! Grattis till dig!!! Kramar i 1000-tal till dig!!!!   Det var inte många decennier sedan 13-14-åringar räknades som vuxna, där de i städerna ofta fick jobb som bu...

Av Mikael Johansson - 18 juni 2009 22:51

(med tips och ideér från närstående till jubilarerna, tack!)   Jag tänkta bara hålla ett litet tal I denna Salong, tja, mer en liten sal   Idag vi samlats för att fira Joel och Erica Ta nu för er av tilltugg och "drika"   (Erica) Erica, du alltid var...

Av Mikael Johansson - 11 juni 2009 09:06

Isak och Victor! Det är Er dag idag! Grattis!! Isak! Du föddes den 18 maj 1990. Den dagen blev det den här planeten mycket bättre att leva på! Och säkert inte sämre när Victor landade här, nån månad senare! Nu sitter ni här med Examen i ryggen. Bra J...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards